Dobre prognozy na jesień w USA
W 2022 r. większość firm obawiała się rosnących kosztów inflacyjnych, które mogły wystraszyć niektórych konsumentów. Jak informuje portal FCBNews, mimo to detaliści w branży podłogowej w USA cały czas uruchamiają nowe projekty, dzięki którym notują kolejny opłacalny rok dla sektora podłogowego.
– Byłem zdumiona, że to po prostu idzie – powiedziała Penny Carnino, dyrektor ds. dywanów Grigsby, Tile & Highwood, Tulsa, Okla. – Obecnie mamy wzrost o 14% w ciągu roku, a nasza firma pozostaje silna po bardzo dobrym lipcu. Nasz biznes komercyjny pozostaje bardzo silny bez żadnych oznak spowolnienia. Jestem po prostu wdzięczna, że kontynuujemy dobry trend w tych niepewnych czasach. Tak, jestem optymistką na jesień.
Grigsby’s nie jest jedynym detalistą zgłaszającym wyniki sprzedaży, które przewyższają 2021 – rekordowy rok dla wielu sprzedawców detalicznych. – Nasz biznes przebudowy był niesamowity -powiedział Jon Dauenhauer, współwłaściciel firmy North Dakota World Bismarck. – Wielu klientów uważa, że nowe domy są bardzo drogie, więc wydają pieniądze na ulepszanie swojego obecnego domu. Jesteśmy mile zaskoczeni skalą ruchu, jaki się u nas pojawił.
Detaliści branży podłogowej postrzegają wzrost swoich biznesów jako dobry znak dla sprzedaży jesiennej. Według Ricka Oderio, właściciela trzech sklepów w San Jose w Kalifornii Conklin Bros. Pent-Up, popyt nadal kieruje biznesem. – Dobra wiadomość jest taka, że nasz wzrost sprzedaży wciąż wynika z pandemii i kończącej pracę – wyjaśnił. – Mamy kilka projektów wielorodzinnych, które zapewnią nam zajęcie do końca roku. Każdy z nich został wstrzymany podczas pandemii, więc jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do sezonu jesiennego.
Ditto dla Erica Langana prowadzi dziewięć sklepów w Iowa i Eastern Illinois jako właściciel Cavetland USA (The Langan Group). – Uważam, że ruch pozostanie dobry w sezonie sprzedaży jesiennej – powiedział. – Chociaż ceny są nadal wysokie, wydają się osiągnąć szczyt, a cena paliwa spadła w ciągu ostatnich kilku tygodni. Rynek akcji nieco odzyskał w tym samym okresie. Ponadto wychodzimy z lepszego niż przeciętny sezonu sprzedaży letniej. Wydaje mi się, że jesień zapewni w tym roku solidne wyniki sprzedaży.
Wielu dealerów podłogowych podjęło dobre decyzje na temat zakupów zapasów, dzięki czemu na szczycie cen w tym roku. – Nasze perspektywy będą nadal silne do 2022 r. – powiedział Mike Hayes, właściciel firmy w Knoxville, Tenn. Jak dodał, jego firma ma obecnie o 19% lepsze wyniki niż w 2021 r.
Dla niektórych sprzedawców detalicznych dopiero sezon się rozpocznie. Jednym z nich jest Eric Buehler, właściciel dywanów plus Colortile w Thayne, Wyo. – Ponieważ znajdujemy się w sezonowym kurorcie w Wyoming, październik i listopad są dla nas pracowite – powiedział. – Sprzedaż jest nadal silna, ruch nieco spowolnił, ale biznes budowlany i komercyjny pozostają silne.
Dla Marjorie Benson, właścicielki firmy w Port Charlotte na Florydzie, letni upał wkrótce ustąpi miejsca bardziej korzystnym warunkom dla sprzedaży. – Nasz sezon się rozpoczyna, gdy ptaki śnieżne lecą na południe, aby uciec przed zimą – powiedziała.