Wykładzina do sklepu – czym kierować się podczas jej wyboru?
Sklepy stacjonarne, czy galerie handlowe mają swoje wymagania, jeśli chodzi o wykładziny. Przede wszystkim obiekty handlowe narażone są na bardzo intensywną eksploatację ze względu na wysokie natężenie ruchu. Wykładziny w sklepach powinny być przede wszystkim odporne na ścieranie, ale jednocześnie estetyczne, aby mogły nadać wnętrzom indywidualny charakter, co pozwoli przyciągać klientów. Czym więc kierować się podczas wyboru wykładziny obiektowej do sklepu? Jakie są dostępne rodzaje?
Przeczytaj także:
- Jaką wybrać wykładzinę do łazienki?
- Na co wpływa gęstość tkania wykładziny podłogowej?
- Jaka wykładzina do salonu?
Jaka powinna być wykładzina do sklepu?
Wśród jednych z najważniejszych cech wykładzin do sklepu zalicza się ich trwałość oraz odporność na duże natężenie ruchu i czynników zewnętrznych. Sklepy są obiektami użyteczności publicznej, tak więc często są odwiedzane przez klientów. Dlatego tak istotny jest wybór wykładziny podłogowej, która będzie miała podwyższone parametry techniczne i użytkowe. Poza odpornością na ścieranie musi ona być także odporna na uszkodzenia mechaniczne.
Kolejnym istotnym aspektem jest komfort użytkowania. Każdy klient odwiedzający sklep powinien czuć wygodę podczas poruszania się po nim, ponieważ wpływa to między innymi na jego decyzje zakupowe, a także jego ocenę. Jeśli klient będzie czuł się w nim komfortowo, to z pewnością będzie częściej się w nim zjawiał. Bardzo ważną kwestią są również właściwości antypoślizgowe, ponieważ wpływają one na bezpieczeństwo. Zapobiegają ewentualnym poślizgnięciom i wypadkom. Wykładziny z właściwościami antypoślizgowymi są istotne jeszcze w przypadku wózka dziecięcego i jego prowadzenia.
Ostatnim aspektem jest estetyka. Dobra prezencja ma wpływ na odbiór sklepu w oczach klientów. Dlatego podczas wyboru materiału na wykładzinę podłogową trzeba zwracać uwagę na jego walory estetyczne. Bardzo dobrym wyborem będzie wybór wykładziny w stonowanej i uniwersalnej kolorystyce. Dzięki temu będzie ona pasowała do większości aranżacji sklepu.
Jakie są rodzaje wykładzin obiektowych stosowanych w sklepach?
Wykładzina podłogowa odgrywa istotną rolę w odbiorze sklepu. Stanowi ona część psychologiczno-marketingowego działania, który ukierunkowany jest na łatwiejsze i szybsze podejmowanie decyzji zakupowych przez klientów. Jeśli chodzi o rodzaj materiału, z jakiego może być wykonana wykładzina, to wyróżnić można między innymi PCV, linoleum, czy wykładziny dywanowe.
Wykładziny dywanowe są świetny wyborem do branży odzieżowej. Wybierając odpowiednią wykładzinę należy pamiętać o tym, aby jej włókna były wytrzymałe i odporne na odkształcenia oraz duże natężenie ruchu. Najlepiej sprawdzą się produkty ze sztucznego materiału, jak nylon lub polipropylen, który nie wchłania wody i jest łatwy w czyszczeniu. Dodatkowo jest on odporny na środki chemiczne i działanie rozpuszczalników. Wytrzymałość wykładzin dywanowych można określić na podstawie ich gramatury. Jeśli chodzi o obiekty handlowe, to powinna ona mieć przynajmniej 1000 g/ m2.
Popularne pokrycia na podłogę do wykładziny PCV, które również są odporne na intensywne użytkowanie, łatwe w konserwacji oraz dostępne są w wielu różnych wariantach. Do sklepu najlepiej wybierać produkty z oznaczeniem klasy użytkowej 34/43. Wykładzina LVT cenowo mieści się pomiędzy wykładzinami dywanowymi i PCV. Świetnie naśladują naturalne odpowiedniki materiałów i jednocześnie pozwalają komponować własne wzory bez ograniczeń. Płytki LVT stają się coraz popularniejsze, ponieważ są ciepłe w dotyku i dostępne w wariantach wodoodpornych. Zalecana grubość warstwy użytkowej to 0,5 milimetra, a całkowita 2 milimetry. Klasyfikacja użytkowa powinna mieć określenie liczbowe 43.