
Optymizm sprzedawców okładzin podłogowych na drugi kwartał roku
Sprzedawcy podłóg ponownie sprawdzili swoje prognozy krótkoterminowe, ponieważ przewidywane spowolnienie w 2023 roku jeszcze się nie zmaterializowało lub miało jak dotąd mniejszy wpływ na ich branżę. Wraz z początkiem drugiego kwartału producenci i sprzedawcy okładzin podłogowych twierdzą, że w większości aktywność biznesowa dotrzymała kroku poprzednim kwartałom, a w niektórych przypadkach nawet przyspieszyła, co przełożyło się na ich wyniki finansowe.
Przykładem może być firma Myers Carpet Company. W swojej 65-letniej historii firma nigdy nie miała lepszego roku niż w 2022 r., a dynamika ta przeniosła się na I kwartał 2023 r. „Nasz pierwszy kwartał był równie solidny i udany jak w zeszłym roku” – powiedział Rick Myers, właściciel. „Nie widzimy powodu do żadnego spadku”.
Czy tylko w Stanach Zjednoczonych panuje taki optymizm i tak dobre wyniki sprzedażowe? Czy może w Polsce i całej Europie również nie odczuwa się zmniejszonej sprzedaży? Jest to nieco wątpliwe przede wszystkim w związku z trwająca od roku wojną na Ukrainie, która odbija się na wszystkie gałęzie przemysłu i wszystkie branże.