
Podsumowanie dotychczasowych działań PZHiUBPP – konsultacje
W pierwszym kwartale 2022 roku odbyła się Rada Konsultacyjna Polskiego Związku Handlu i Usług Branży Pokryć Podłogowych. Oto najważniejsze wnioski i ustalenia.
Zdecydowana potrzeba spotykań oraz integracji członków i firm niezrzeszonych to jedna z kluczowych obserwacji Związku. Dotychczasowa frekwencja osób, które brały udział w spotkaniach wynosiła sto procent. Biorąc pod uwagę ogólną potrzebę integracji środowiska branży podłogowej, PZHiUBPP zdecydował się na zorganizowanie Targów Floor & More w rozszerzonej, dwudniowej formule.
Pomysły i inicjatywy realizowane przez PZHiUBPP:
Ankieta – badanie potrzeb dotyczących organizacji szkoleń. Obecnie badanie potrzeb szkoleniowych jest w trakcie realizacji. Co ważne, do tej pory Związek zrealizował aż siedem badań rynku/ankiet. Łącznie wzięło w nich udział 420 osób. Warto przypomnieć, że jesienią 2021 roku, przed Ogólnopolskim Spotkaniem Dystrybutorów i Wykonawców, przeprowadzono badanie porównawcze rynku w zestawieniu z wynikami z 2018 roku.
Projekt ubezpieczenia grupowego od błędów wykonawczych – ubezpieczenie grupowe dla członków Związku jest w trakcie realizacji. Docelowo będzie obejmowało m.in.: ochronę w przypadku błędów wykonawczych, nienależytego wykonania usług lub szkód powstałych po realizacji prac. Obecnie są zbierane informacje od członków. Największym zainteresowaniem w zakresie proponowanych zapisów w OWU cieszy się ochrona nienależytego wykonania usługi. Związek zamierza negocjować zapisy zakresu ubezpieczenia zgodnie z informacjami uzyskanymi od zainteresowanych. Projekt będzie zakończony w tym roku.
Nowy status członkowski – PZHiUBPP przewiduje możliwość przystąpienia do Związku dla osób indywidualnych, które już teraz aktywnie uczestniczą w naszych spotkaniach ogólnopolskich i wydarzeniach, jednak z różnych powodów nie mogą stać się jego członkami z ramienia firmy. Szczegóły zostaną przedstawione wkrótce. Ponadto Związek jest patronem magazynu branżowego Przegląd Podłogowy. Na bazie magazynu powstał już portal: przegladpodlogowy.pl, który oprócz artykułów zawiera również wywiady, webinaria, nowości z branży rynku pokryć podłogowych. Portal jest podzielony na dwie części: dla profesjonalistów oraz dla indywidualnych użytkowników. Szacowany zasięg to 6000- 10000 odbiorców branżowych.