SHARE

Rynek USA 2021: SPC nadal bryluje w branży

Autor:

Podłogi LVT

Badania FCNews pokazują, że sprzedaż elastycznych podłóg jako całość wygenerowała w Stanach Zjednoczonych w 2021 r. 8,426 mld USD (nie wliczając podłóg gumowych), czego wynikiem był wiodący w branży 30,3-procentowy wzrost w porównaniu z 6,463 mld USD w 2020 r. Pod względem wielkości sprzedano 5,881 miliarda stóp kwadratowych podłóg, co stanowi wzrost o 9,8% z 5,357 miliarda stóp kwadratowych w 2020 roku.

Podłogi elastyczne stanowiły 31,6% całkowitej sprzedaży w dolarach i 29,2% wolumenu w porównaniu do 28,7% sprzedaży w roku ubiegłym i 28,8% wolumenu. Porównać to można ze wzrostem wielkości 23,6% w 2019 r.; 21,4% w 2018 roku; 18,2% w 2017 roku; 16,5% w 2016 r.; i 13,3% w 2015 r. 

Wysoka wydajność podłóg elastycznych w 2021 roku jest jeszcze bardziej wyraźna w porównaniu z całym rynkiem twardych powierzchni. W porównaniu do płytek ceramicznych, drewna liściastego i laminatu, materiały sprężyste stanowiły 53,6% sprzedaży w dolarach (i 55,9% wolumenu), w porównaniu do 50,6% sprzedaży w 2020 r. i 45,1% w sprzedaży w 2019 r.

Badania FCNews pokazują, że panele SPC uzyskały 45,6% całkowitej sprzedaży produktów elastycznych w 2021 r. i 34,8% wolumenu. To przekłada się na 3,845 miliarda dolarów sprzedaży i 2,047 miliarda stóp kwadratowych. Można to porównać z 2020 r., kiedy w segmencie SPC zarejestrowano sprzedaż na poziomie 2,617 miliarda dolarów i 1,63 miliarda stóp kwadratowych. Warto zauważyć, że całkowita sprzedaż LVT zaledwie sześć lat temu wyniosła 1,45 miliarda dolarów. Tak więc sam SPC jest prawie trzykrotnie większy niż cały rynek LVT w 2015 roku.

SPC jest nadal uważany za produkt mieszkaniowy i właśnie tam odnosi największe sukcesy, choć znajduje coraz większe uznanie w hotelarstwie. Wprawdzie LVT i WPC nadal mają przyzwoite udziały w rynku mieszkaniowym, jednak popularność SPC nie ma sobie równych. Badanie FCNews pokazuje, że SPC dla budownictwa mieszkaniowego wzrósł z 52% sprzedaży w dolarach do 56,9%. Odpowiada to 48,1–procentowemu wzrostowi w 2021 r. w porównaniu z 2020 r.

Pod względem opanowania segmentu mieszkaniowego LVT w 2021 r. nastąpił wzrost z 58,9% do 60,2%. Wygenerował 3,643 miliarda dolarów z 5,785 miliarda dolarów rynku LVT w 2021 roku.

Według firm utrzymująca się pozytywna dynamika była bezpośrednim skutkiem utrzymujących się skutków pandemii, boomu na rynku mieszkaniowym oraz cech i korzyści tej kategorii. – COVID-19 był znaczącym czynnikiem przyczyniającym się do silnej działalności związanej z przebudową budynków mieszkalnych – powiedział FCNews David Sheehan, wiceprezes ds. twardych powierzchni mieszkalnych w Mannington Mills. – W pierwszej połowie roku konsumenci byli zainteresowani projektami remontowymi, ponieważ wielu z nich zostało zmuszonych do pracy z domu.

Wydatki zostały przesunięte z podróży i rozrywki do projektów remontowych. Nastąpiło również znaczne przesunięcie z obszarów miejskich na obszary podmiejskie, co również miało wpływ na biznes przebudowy. Segment podłóg, jako najszybciej rozwijający się, w tym środowisku prężnie rozwijał się i kontynuował wzrost udziału w porównaniu z innymi kategoriami.

– Rynek mieszkaniowy pozostał silny, a ludzie nadal wydawali tam dużo pieniędzy – powiedział FCNews Adam Ward, wiceprezes Mohawk. – Być może zdarzył się również „strach przed przeoczeniem” — „jeśli teraz nie kupię tego domu, może nie będę w stanie”. To pomogło zwiększyć sprzedaż. Poza tym coraz więcej ludzi kupowało domy, przeprowadzało się. Wszystkie te czynniki napędzały wzrost, który trwał w 2021 r., a rozpoczął się w 2020 r.

Innym trwałym skutkiem pandemii była ulga ekonomiczna, którą niektórzy konsumenci otrzymali w postaci czeków stymulujących. Stały się one dobrodziejstwem dla branży podłóg, ponieważ konsumenci koncentrowali się następnie na renowacji i przebudowie domów. – W ciągu ostatnich 24 lub 28 miesięcy rząd naprawdę wpompował w gospodarkę dużo pieniędzy stymulacyjnych” — powiedział Jeff Francis, menedżer ds. kategorii powierzchni twardych w Shaw Industries. – Wiele z tych pieniędzy faktycznie zostało wypuszczonych z powrotem na rynek, z czego skorzystaliśmy.

Redakcja
Redakcja

Pozostaw komentarz

Targi Floor & More – wszystko o podłogach w jednym miejscu
Rynek w USA – podłogi w mieszkaniach 2021