SHARE

Jak promować sklepy online z branży podłogowej?

Autor:

Podłogi LVT

Z roku na rok Polacy coraz chętniej kupują w sklepach online w tym wykładziny, dywany i płytki podłogowe. Konkurencyjność sklepów z branży podłogowej rośnie, dlatego warto przemyśleć sposób na promowanie swojego biznesu. Jak to robić w Internecie? 

Założenie sklepu internetowego z podłogami

Właściciele sklepów stacjonarnych powinni przemyśleć rozszerzenie działalności i sprzedaż przez Internet. W ten sposób mają szansę trafić do klientów z Polski i ze świata. Oczywiście zalet jest więcej oprócz wzrostu sprzedaży, wzrasta rozpoznawalność przybliżająca do bycia liderem w branży. 

Założenie sklepu internetowego nie wymaga zaawansowanej wiedzy z branży IT. Wystarczy wybrać platformę dedykowaną sklepom online i skonfigurować ją pod swoje potrzeby. Wiele z nich ma intuicyjny panel przeprowadzający przedsiębiorcę przez wszystkie procesy. Dostępna jest też bezpłatna pomoc techniczna. Przy braku wolnego czasu można podjąć współpracę ze specjalistą, który przejmie centrum dowodzenia. Doda produkty, wstawi opisy, zadba o prawidłową konfigurację płatności czy regulamin na stronie. 

Przeczytaj także:

Jak promować istniejący sklep internetowy z branży podłogowej?

Istniejący już sklep da się wypromować różnymi kanałami internetowymi, na przykład poprzez:

  • pozycjonowanie SEO, 
  • aktywność w social mediach (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok),
  • kampanie reklamowe Google Ads,
  • optymalizację wizytówki Google Moja Firma,
  • influencer marketing. 

1.Pozycjonowanie sklepu online z podłogami 

Pozycjonowanie sklepu to legalne działania optymalizacyjne mające na celu wzrost pozycji w wyszukiwarce Google. Dzięki temu użytkownicy, którzy wpiszą frazę “sklep z podłogami”, mogą szybko trafić do konkretnego sklepu. Jeśli oferta ich zainteresuje, staną się klientami. Najskuteczniejszym pozycjonowaniem zajmuje się specjalista SEO, który przygotowuje strategię szytą na miarę. Niektóre działania da się wdrożyć bezpłatnie i samodzielnie. 

Skuteczne opisy dywanów i płytek

Warto zacząć od stworzenia atrakcyjnych i zoptymalizowanych pod SEO opisów produktów. Co to oznacza? Teksty powinny być unikalne, ciekawe dla czytelnika i napisane językiem korzyści. W przypadku podłóg czy dywanów dobrze jest np. przedstawić cechy zastosowanych materiałów lub sposoby czyszczenia. Zamiast lania wody, podać konkrety związane z parametrami technicznymi. W tekście muszą znaleźć się też frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników. Istnieją darmowe programy pozwalające sprawdzić wyniki wyszukiwań, ale wybór fraz można również zlecić agencji lub pozycjonerowi pracującemu jako freelancer

Artykuły, które pomagają w decyzjach zakupowych

Pomocne w promowaniu sklepu internetowego z podłogami będą też artykuły eksperckie na blogu. Użytkownicy mają pytania i szukają odpowiedzi w Internecie. Jaki dywan wybrać do salonu? Jak utrzymać podłogi laminowane? Czym czyścić podłogi drewniane? Albo jakie płytki wybrać, by osiągnąć efekt ciepłego wnętrza? Sklep internetowy, który nie tylko sprzedaje produkty, ale także odpowiada na te i inne pytania, przyciąga klientów, cieszy się zaufaniem i wzmacnia wizerunek lidera w swoim fachu. 

2.Działania w social mediach

Social media to pole do popisu dla właścicieli sklepów z podłogami. Promowanie oferty nie musi być nachalne, nie chodzi o wrzucanie posta wraz z zachętą: “Kup to!” Na Facebooku, Instagramie, TikToku czy YouTube można angażować użytkowników i budować skupioną wokół marki społeczność. Konkursy, publiczne pytania o opinię i odpowiadanie na to, co robią inni właśnie takie codziennie działania docelowo przynoszą zysk. Internauci postrzegają sklep jako wiarygodny i zgodny z ich wartościami. To z kolei wpływa na podejmowanie decyzji zakupowych. Aktywność w SM wymaga czasu, dlatego może być pracą etatową dla nowo zatrudnionej osoby.

3. Reklama w Zakupy Google

Jak jeszcze promować sklepy online z branży podłogowej? Rekomendowane są reklamy w Zakupach Google. To np. wyświetlone zdjęcie paneli podłogowych z oferty zaraz po tym jak użytkownik wpisze “panele podłogowe” w wyszukiwarkę. Wraz z ich zdjęciem potencjalni klienci zobaczą cenę i nazwę sprzedawcy. Po kliknięciu przeniosą się bezpośrednio do strony z panelami i być może dokończą zakup. 

4. Zoptymalizowana wizytówka GMF

Zarówno sklep stacjonarny, jak i sklep internetowy powinien zadbać o zoptymalizowaną wizytówkę Google Moja Firma. Aktualne dane dotyczące lokalizacji czy kontaktu to podstawa, jednak trzeba też postarać się o pozyskiwanie pozytywnych opinii. Jak? Można zachęcić do tego zadowolonych klientów np. poprzez wysłanie automatycznego maila po zakupach z linkiem prowadzącym do wizytówki. 

5. Współpraca z influencerami 

Współcześnie formą promocji sklepu online jest współpraca z influencerami, czyli opiniotwórcami. Należy obserwować i wybrać tych, którzy planują remont mieszkania, zakup domu lub po prostu kierują swoje treści do osób zainteresowanych urządzaniem wnętrz. Dzięki ich reklamie poście na Facebooku, tekście na blogu, zdjęciu na Instagramie, pokazaniu produktu na YouTube czy TikToku o promowanej ofercie dowie się kilkadziesiąt tysięcy użytkowników. Wraz z kodem zniżkowym (np. 10%) prawdopodobieństwo zainspirowania się i dokonania zakupu wzrośnie.

Influencerzy chętnie promują trendy i rozwiązują problemy innych. Można wykorzystać to podpisując umowę np. na omówienie technik zabezpieczenia podłogi na filmie wideo. Przy okazji będzie to czas na zaprezentowanie mat ochronnych albo filcowych podkładek pod meble. Zainteresowanie wrośnie, a wraz z nim sprzedaż online. 

Podsumowanie

Sklepy z branży podłogowej mogą skutecznie promować swoją ofertę przez Internet. Nie ma znaczenia, czy jest to klasyczna oferta, czy zmieniające się trendy. Internet umożliwia dotarcie do każdej grupy docelowej poprzez pozycjonowanie SEO, zaangażowanie w social mediach, kampanie produktowe, wizytówkę GMF i współpracę z budzącymi zaufanie influencerami. 

 

Autorem artykułu jest Piotr Skrzypek – Freelancer SEO www.piotrskrzypek.pl

Redakcja
Redakcja

Pozostaw komentarz

grupa specjalistów od podłóg badająca produkty chemii budowlanej w profesjonalnym sklepie/wyniki ankietyCo specjaliści w branży pokryć podłogowych i wykonawcy sądzą o jakości chemii budowlanej – zapytaliśmy ich!
W budownictwie mieszkaniowym – przybywa inwestycji