Uzin Utz z kampanią „The Art of Floor Systems”
Uzin Utz kształtuje rynek od 111 lat, jako średniej wielkości firma giełdowa z sektora chemii budowlanej, zrównoważone rodzinne przedsiębiorstwo, światowy dostawca kompleksowych systemów podłogowych oraz lider innowacji. Z okazji jubileuszu firma postanowiła odświeżyć przekaz graficzny swoich marek.
Poprzez hasło „The Art of Floor Systems” firma z siedzibą w Ulm łączy sześć marek – Uzin, Wolff, Pallmann, Arturo, Codex i Pajarito pod wspólnym znakiem Uzin Utz, który teraz uzyskał nowy korporacyjny design o spójnym wyglądzie. Wspólnie marki te tworzą solidny fundament profesjonalnego wykonawstwa i dostarczają wysokiej jakości systemowych rozwiązań w obszarze technologii podłogowych.
W ciągu minionych 111 lat firma Uzin Utz rozwinęła się z regionalnego producenta klejów w międzynarodowe przedsiębiorstwo z branży chemii budowlanej o liderskiej pozycji. Rodzina marek zarządzana wtedy, podobnie jak i dziś, przez założycielską rodzinę Utz, stale powiększała się, harmonijnie ze sobą współpracując i dzieląc się unikatową wiedzą ekspercką, która tworzy dziś wspólne, specjalistyczne doświadczenie w dziedzinie wykonawstwa podłóg.
Gdy świat podłóg staje się powołaniem: The Art of Floor Systems
Jako rodzinne przedsiębiorstwo od czterech pokoleń, jesteśmy synonimem doświadczenia w obszarze wykonawstwa podłóg i chcemy je dalej poszerzać jako grupa ściśle powiązanych ze sobą marek, ponieważ wspólnie mamy najlepsze rozwiązania odpowiadające na wszystkie potrzeby naszych klientów, również na międzynarodowym poziomie – mówi Philipp Utz, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.
Chcemy zapewnić wykonawcom i architektom profesjonalne rozwiązania w obszarze technologii podłogowych, które mogą wykorzystać do projektowania posadzek i przestrzeni na najwyższym poziomie – dodaje Philipp Utz.
Philipp Utz wraz ze swoim bratem Julianem oraz prawnukowie założyciela firmy wspólnie tworzą zarząd przedsiębiorstwa.
Nowa kampania „The Art of Floor Systems” realizowana pod marką parasolową Uzin Utz skupia bogaty know-how poszczególnych marek. Obecność marki parasolowej sygnalizuje nowa korporacyjna szata graficzna, która z jednej strony wyraźnie pokazuje wspólną tożsamość rodziny marek, a z drugiej pozwala odróżnić poszczególne z nich, dzięki zmodyfikowanemu logotypowi i tzw. abstraktom. Każdy z sześciu kształtów odnoszących się do poszczególnych marek jest unikatowy, podobnie jak one same. Charakterystyczny kształt i kolor każdej marki pojawi się na opakowaniach i wszystkich środkach przekazu medialnego. Wspólnie tworzą one nową grafikę kampanii „The Art of Floor Systems”.
Rozwiązania podłóg z jednego źródła: marki wspierają się w ramach rodziny
Wybraliśmy zasadę wspierających się marek – Philipp Utz. – Poszczególne marki są wzmacniane przez markę parasolową. Nowy design w punkcie sprzedaży ułatwia klientom rozpoznanie i skojarzenie systemów montażu, powłok i urządzeń jako ‘rodziny’. Uzyskujemy to poprzez połączenie kolorów marek i abstraktów z wyraźnie podkreślonymi nazwami produktów, a także zastosowanie klarownej i minimalistycznej czcionki, która posłuży do przekazywania kluczowych informacji. Na wszystkich opakowaniach znajdą się dane techniczne w formie znanych na całym świecie piktogramów, a także kody QR z informacjami dedykowanymi danemu krajowi.
Wyraziste logo i mocne hasło
Na potrzeby nowej tożsamości korporacyjnej zaprojektowano także logo marki parasolowej UZIN UTZ, które ma odzwierciedlać charakter firmy. W dolnej połowie napisu zaprojektowano charakterystyczną przerwę tak, aby na pierwszym planie była dostrzegalna „linia podłogi”. Ma ona symbolizować główny obszar działalności firmy, czyli technologie wykonawstwa podłóg.
W czasach, gdy wiele marek traci kierunek i spójność, my określamy się poprzez nasze logo – przyznaje Julian Utz.
To podejście zawiera się także w haśle „Twoja podłoga. Nasza pasja”, które towarzyszy marce parasolowej i promuje ją we wszystkich mediach.
111 lat firmy Uzin Utz: w przyszłość z pasją
Hasło „Twoja podłoga. Nasza pasja” odnosi się nie tylko do pasji układania podłóg. Odzwierciedla ono również strategię korporacyjną PASJA 2025, która opiera się na czterech filarach: Planeta, Zysk, Ludzie, Produkty i Usługi oraz jest wdrażana przez naszych pracowników we wszystkich projektach.
Uruchomieniu międzynarodowej kampanii „The Art of Floor Systems” towarzyszy specjalna strona internetowa, filmy, plakaty oraz przekazy w mediach społecznościowych. Oficjalne odliczanie dla naszych wszystkich pracowników rozpoczęło się już w listopadzie 2021 roku od cyklu codziennych informacji o historii firmy w intranecie. 111 lat firmy Uzin Utz to punkt startowy kampanii „The Art of Floor Systems”, która łączy tradycję z ambitną wizją przyszłości – teraz przez pryzmat czwartej generacji firmy Uzin Utz.
Więcej informacji dostępnych jest na: www.the-art-of-floor-systems.com